منه ی من!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۲/۰۲/۰۹
    722
  • ۰۲/۰۱/۳۰
    721
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    720
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    719
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    718
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    717
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    716
  • ۰۱/۰۳/۰۹
    715
  • ۰۱/۰۲/۱۱
    714
  • ۰۱/۰۱/۳۱
    713
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۰، ۱۳:۲۱ - دچارِ فیش‌نگار
    :)

639

يكشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴ ق.ظ

یکی از ایرادهای اساسی من اینه که بلد نیستم زیبا حرف بزنم!!

دیدین بعضی ها ساده ترین مفاهیم رو با بهترین شیوه بیان میکنند، من اینطوری نیستم!:(

دلایل و ریشه های این ناتوانی بماند، ولی باید تمرین کنم، پیشنهادی در این زمینه دارین؟

  • مک بس

نظرات  (۳)

یاد گرفتی به ما هم بگو!
http://lucy-may.blog.ir/post/3987
پاسخ:
شما که خیلی خوب صحبت میکنی، البته می نویسی:)
و به نظرم خوب هم باید صحبت کنی، ذهنی که خوب مینویسه میتونه خوب هم صحبت کنه، نه؟؟
  • پیـــچـ ـک
  • سلام
    ساده حرف زدن خیلی خوبه. اتفاقا به نظر من کسی که بتونه مفاهیم پیچیده رو ساده بگه خوبه.
    پاسخ:
    سلام
    خب تو محیط اداری ما اینطور نیست، و بعضی جاها واقعا اشتباه برداشت میشه
    مثلا اینکه تو ساده و روشن شرح وظایف بدی خیلی وقت ها ازش ساده بودن وظایفت برداشت میشه در حالی که همکاری که با همین شرح وظایف، شرح کاری با بیان متفاوت میده، متفاوت هم دیده میشه
    یا اینکه با اساتید باید متکلفانه صحبت کنی وگرنه گاهی به بی ادبی برداشت میشه و ...
    حتی توی زندگی روزمره هم دقت کن: من خیلی وقتها کارهایی انجام میدم که چون ساده توضیحشون میدم سختی کار خیلی دیده نمیشه، و درمقابل اگر شخصی همون کار رو با بیانی متفاوت توضیح بده چه بسا انجام اون کار بزرگتر دیده بشه

    البته اون بیانی که شما مورد نظرت بود به نظرم بیان مطالب علمی و فکریه، که درست میگین و با منظور من از خوب حرف زدن متفاوته



  • پیـــچـ ـک
  • فهمیدم منظورتونو.
    شما آدم متواضعی هستی. 😃
    پاسخ:
    :)
    ممنون بابت برداشت قشنگتون:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">