منه ی من!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۲/۰۲/۰۹
    722
  • ۰۲/۰۱/۳۰
    721
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    720
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    719
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    718
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    717
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    716
  • ۰۱/۰۳/۰۹
    715
  • ۰۱/۰۲/۱۱
    714
  • ۰۱/۰۱/۳۱
    713
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۰، ۱۳:۲۱ - دچارِ فیش‌نگار
    :)

65

سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ق.ظ

تصمیم گرفتم از این به بعد هر وعده غذایی رو به نام یکی از ائمه کنم:)

اینطوری آشپزی لذت بخش میشه، و مزه اش هم بهتر:))

به اثرات معنویش هم امید بستم:)


پ.ن. و اولین وعده هم به نام حضرت مادر

  • مک بس

نظرات  (۳)

عالیییییی میشه

پاسخ:
آره واقعا
من شبها که باید همزمان ناهار فردا و شام رو درست کنم، اصولا کلافه میشم
این روش خوب جواب میده:)
میدونم خیلی ضدحالم اما خیلی به این کار اعتقادی ندارم.
احساس میکنم محترمانه نیست.
نذری دادن به معنای انجام کاری غیر از وظایف روزانه برای ائمه است. اما اینکه غذاهای خودمون رو نذری کنیم یه جوریه. برای ما شاید خوب باشه اما خارج از احترامه به نظرم. چون شما که در هر حال باید ناهار بپزی! حالا بگی به خاطر حضرت زهرا می پزم؟
مثل اینه که یکی مجبوره بره سر کار برای امرار معاش خودش، هی به این و اون بگه به خاطر تو میرم! نه دیگه داری به خاطر خودت میری منم نباشم میری! حالا درسته که قدری کم و زیاد کردنش به خاطر بقیه هم ممکنه باشه اما نه اونقدر که بشه گفت فقط به خاطر اونهاست.
نذری فضای دیگه ای داره. اینکه امیدت اینه که اونها ازت بپذیرند کاری رو که فقط برای اونها میکنی. اما ناهار و شام...
البته قبول دارم که باعث برکت میشه و حس معنوی انسان روافزایش میده اما خب به نظرم دور از احترام باشه.
البته این نظر شخصیمه ها! شاید هم درست نباشه. استقبال میکنم که چیزی بگی که قانع بشم منم این کار رو بکنم.
پاسخ:
متوجه نمیشم چرا میشه بی احترامی؟ من در قبالش چیزی نخواستم
اونی که تو میگی که بری سرکار و ..، اره خب یه منتی سر طرف میذاری، و اینجا مسئله این شکلی نیست، اصلا به نظرم نذر معنی نداره اینجا، نذر وقتیه که تو حاجتی گرفتی، یا میخای بگیری
اینجا یا حداقل من، چیزی نمیخام، جزء متبرک شدن لحظاتم، و خوراک روزانه ام با یادشون، که البته روی کیفیت انجام کار هم خیلی تاثیر میذاره
اره من مثلا باید بیام سرکار، یه سری وظایفی هم دارم، ولی اگه همون وظایف رو با نیت یکی از ائمه انجام بدم، مطمئنا بهتر انجام میدم، اصلا حس خواستن چیزی نداری، بخودت تلقین می کنی که در محضرشونی
من میگم: بانو جان من به شما اقتدا میکنم، و میخام بهترین مادر و همسر باشم، وبهترین غذایی که در توانمه براشون درست کنم، دوست هم دارم این غذا رو بانام و محبت شما درست کنم، و امید می بندم به اینکه این محبته منتقل هم بشه


پ.ن. یه زمانی شنیدم یه خانومی اگه خبر میدن مهمون داره میاد، مثلا گردگیری نمیکنه، میگه: حس نمیکنم تو این کارم خلوص نیت باشه
حالا ما تا اون مرحله رسیدن (ببخشید من) فاصله داریم، ولی میتونیم که به هر بهونه ای لحظاتمون رو به یادشون متبرک بکنیم که
راستی اون معنای نذری که گفتی -انجام کاری غیر از وظایف روزانه- رو متوجه نشدم از چه منبعیه احتمالا:)
ولی به نظرم کلا فضایی که تو ترسیم کردی، با اون چیزی که توی ذهن منه فرق داره


قانع شدم. جوابت خیلی خوب بود.
من جاهای زیادی خوندم که غذای ظهر و شبمون رو نذری کنیم، مثل نذری پختن که باعث بشه جماعت خانواده هر روز نذری بخورن.
این رو دوست نداشتم چون نذری دادن رو کاری میدونم فقط در راستای پذیرفته شدن از جانب امام.
اما توضیحی که شما دادی رو دوست داشتم.
پاسخ:
چه خوب :-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">