منه ی من!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۲/۰۲/۰۹
    722
  • ۰۲/۰۱/۳۰
    721
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    720
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    719
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    718
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    717
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    716
  • ۰۱/۰۳/۰۹
    715
  • ۰۱/۰۲/۱۱
    714
  • ۰۱/۰۱/۳۱
    713
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۰، ۱۳:۲۱ - دچارِ فیش‌نگار
    :)

630

شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷ ق.ظ

کاش بدونم وظیفه ام تاچه حد مادر و همسر بودنه!!

حتی اگر پست های این وب رو مبنا قرار بدیم من بیشتر تو نقش هام هستم تا خودم

در موضع همسر بودن گه گاهی خودخواه هستم و خودم رو مقدم میدونم ولی در موضع مادر بودن، اصلا

و نمیدونم تا چه حد این کارم درسته

نمونه اش ادامه تحصیل، یا هر دوره ای یا حتی ماموریتی که مهارت شغلی یا شخصیم رو ارتقاء میداده رو توی این سالها خیلی ساده ازش گذشتم به این بهونه یا دلیل که ساعاتی که سرکار هستم انقدر زیاد هست که در باقیمانده روز خودم رو وقف دردونه و آسایش جسمی و روحیش کنم و حتی دقیقه یا ساعتی بیشتر، بهش تنهایی رو تحمیل نکنم

ولی زیادن همکارهاییم که حتی بچه های کوچکتر از من دارن و همه کار میکنند: کارمندن، دانشجوان، ورزشکارن، کلاس های فوق برنامه ای که محل کار میگذاره رو شرکت میکنن، ماموریت ها رو تا حد ممکن میرن و ...

و بدتر اینکه گاهی فکر میکنم احتمالا اونها مادرهای موفق تری هم هستن چون در درجه اول مادری شادترن، و احتمالا فرزند مستقل تری رو هم پرورش میدن!!


پ.ن. میدونم این پست تکراریه، شاید جمع چندین پسته، ولی دغدغه ایه که به نتیجه نرسیده:(

  • مک بس

نظرات  (۴)

مقایسه خیلی وقت ها ممکنه خوب باشه، ولی چرا مقایسه رو با شرایط مطلوب و خوب نکنیم و خودمون رو با بدها مقایسه میکنیم!؟!؟

شما روزی حداقل 8 - 9  ساعت شایدم بیشتر پیش بچه ها و خونه ت نیستی، از طرفی قطعا وقتی میای اون نشاط و سرحالی رو نداری چون خسته کاری، بعد داری با کسایی مقایسه میکنین که هم سرکار میرن هم دانشجون هم کلاس میرن1!؟؟؟شما باید خودت رو با مادر و همسری مقایسه کنی نه سر کار میره و همه هم و غم ش خانوادشه و براشون وقت میذاره نه اینکه بهترین ساعات زندگی رو تو کارش حروم کنه و برای بچه و همسرش کمترین کاری بکنه

+ فکر کنم جواب منم تکراری شد!!
پاسخ:
بحث مقایسه برای من مهم نیست، بحث اینکه تو زندگی چقدر باید خودم باشم، حالا الان که شاغلم چقدر، حتی خانه دار هم بودم چقدر
اصلا اینکه انتخاب کردم کارمند باشم چقدر مطلوب و خواسته خودم بوده، چقدر نه
الان در ساعاتی که تو خونه ام چقدر برای خودم میتونم باشم، چقدر نه
در اینده نگری هام ، برنامه ریزی هام چقدر به خودم فکر کنم چقدر نه و ..
میدونم وقتی متاهل شدی، وقتی والد شدی دیگه تنها نیستی ولی بالاخره باید خلوت ها و اهداف شخصیی هم داشته باشی

و گرنه به مقایسه باشه مادرهای خانه داری می شناسم که حتی کمتر از منی که کارمندم برای بچه و خانواده شون وقت میذارن، مسلما  صرف کارمند یا خانه دار بودن یک خانم، دلیل مادر و همسر خوب بودنش نیست، به نظرم همه چیز نسبیه، اینکه یک خانم با توجه به شرایط چطور عمل میکنه مهمه
+یادم نمیاد چنین کامنتی ازشما خونده باشم، در مجموع سعی میکنم در جواب کامنت های شما کاملا بی تعصب باشم، گرچه به نظر نمیاد شما اینطور باشید
خب دکتر حبشی میگه یک زن اول همسر است بعد مادر و بعد هرچی موند میشه شغلش :)
حالا سوال اینه که چطور مادری کنیم؟ با مدام در خانه بودن؟
یا با شاد بودن به قیمت کمتر در خانه بودن؟
من فکر میکنم مدیریت درست خانواده اون وقتیه که هم برای خودت باشی و هم برای خانواده‌ت و هم برای خدا.
خب شما اون بخش برای خود رو هرچی پررنگتر کنی خوش و خرم تری! چون بیشتر خوش می‌گذره. اما باید از حق بقیه بزنی دیگه. اصل اینه که جوری مدیریت کنی که از حق کسی نزنی چه حق خودت، چه حق بقیه.
پاسخ:
خدا اون مدیریت صحیحه رو روزیم کنه الهی
  • ملکه بانو
  • در این که شرایط آدم‌ها متفاوته، شکی نیست اما به نظرم برنامه‌های آدم قبل و بعد از مادر شدن باید یهتفاوتی بکنه دیگه. به نظر من که اونا کار درست رو نمی‌کنن. 
    اگر شرایطت رو بپذیری با همه سختی‌ها و کمبودهاش شادتر خواهی بود
    پاسخ:
    خب من از "یه تفاوتی" گذشته کن فیکون شده، انقدر که در همه جوانب دردونه حاضره

    وااااااای قشنگ زدی به هدف، من هنوز بعد از نزدیک به ده سال کارمندی، نتونستم شرایط رو بپذیرم:((((
  • ملکه بانو
  • کاملا از نوشته‌هات پیداست. به خاطر همین نوشتم. پذیرش باعث آرامش خودت اولا و بعد خانواده‌ات میشه
    پاسخ:
    امیدوارم به این آرامش برسیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">