منه ی من!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۲/۰۲/۰۹
    722
  • ۰۲/۰۱/۳۰
    721
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    720
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    719
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    718
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    717
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    716
  • ۰۱/۰۳/۰۹
    715
  • ۰۱/۰۲/۱۱
    714
  • ۰۱/۰۱/۳۱
    713
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۰، ۱۳:۲۱ - دچارِ فیش‌نگار
    :)

643

سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۲۸ ق.ظ

من آدم جنجگویی نیستم:((


احساس فقر فرهنگیی شدیدی دارم، مدتهاست  از ذخیره هام استفاده کردم و الان حس میکنم تقریبا به آخراش رسیدم، جوانیهام کلاس میرفتم، سخنرانی گوش میدادم، به مدد دورشته متفاوت خوندن کلی کتاب مختلف می خوندم، کتاب خوانی آخرشب هام کنسل نمیشد، اخبار رو دنبال میکردم، تو بحث ها شرکت میکردم و ...

به بهونه کارمندی و مادری و خانم خونه بودنِ همزمان، کم کم همه رو کنار گذاشتم و به مرور شدم آدمِ الان:( یه فردی که هم و غمش گذران زندگیِ روزمره ی خودش و خانواده اشه، گرچه دوست داره به نحو احسن باشه، ولی تواناییش محدوده

منکرِ این نیستم که توی سیستم اداریی کار میکنم که فسیل شدن آدمها رو می طلبه، و تقریبا هرگونه امکان پیشرفتی رو ازت میگیره و مطمئنن این محیط بی تاثیر نبوده، ولی از خودم هم شاکی ام، که برای بهتر زندگی کردن اهل جنگیدن نیستم

منکرِ این هم نیستم که این اخلاق حتی یک درصد هم در آقای همسر نیست، و این هم باز تاثیرگذار بوده، ولی...

فکر میکنم باید به قرآن پناه ببرم

شما پیشنهاد دیگه ای هم دارید؟ ممنون میشم بهم بگین

  • مک بس

نظرات  (۵)

نمیخوام ناامیدت کنم اما خب گذر عمر معمولا همین کار رو با آدم میکنه چون آدم درگیر زندگی چند نفر دیگه هم میشه. اون جوانی بود که هیچ دغدغه‌ای نبود و هیچ مسئولیتی و آدم میتونست زندگی شخصیشو پیش ببره.
هرچند که راه حل همه‌ش برنامه‌ریزیه. همین. یک برنامه خوب و البته پایبندی بهش.
پاسخ:
درسته: برنامه ریزی
هرچند سخته پایبند کردن خودم و مهمتر از اون اطرافیانم بهش، چون مدتیه عادت کردن همیشه مامان در دسترس باشه، ولی بایـــــد بتونم
من خودم مطالعه دوبارم رو با روزی یه صفحه شروع کردم. از اون موقع کلی کتاب خوندم. 
سخنرانی بریز توی گوشیت توی راه گوش بده

پاسخ:
چقدر خووب، حتما امتحان میکنم
اپلیکیشن های کتاب هم خوبه. توی گوشیت هست. با کوچک ترین وقت می تونی بری سرش دو صفحه بخونی. 
پاسخ:
ممنون از راهنماییت
  • پیـــچـ ـک
  • سلام
    روزمرگی خیلی هم بد نیست ولی حالا اگه ناراضی هستید همون قرآن خودش گفته چه طور برنامه معنوی داشته باشیم. 
    فقرئوا ما تیسر من القرآن

    اگر تعمیمش بدیم به هر برنامه یا رفتار خوب میشه گفت روزانه هرچه قدر براتون میسره هرکار خوبی که به ذهنمون میاد انجام بدیم. فقط باید مداومت داشت.
    روزانه ده آیه قرآن کمترین حدیه که توی روایات اومده. پنجاه آیه هم اومده. هر کدوم راحتتره براتون.

    توی یه روایتی هم امام رضا علیه السلام فرمودن:امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام فرمودند: بکوشید که زمانتان را به چهار بخش تقسیم کنید: 
    زمانى براى مناجات با خدا ؛ زمانى براى تأمین معاش ؛ زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى که عیب‌هایتان را به شما مى‌شناسانند و در دل شما را دوست دارند؛ و ساعتى براى کسب لذّت‌هاى حلال و با بخش چهارم توانایى و نیروی انجام وظایف سه بخش دیگر را تامین کنید.

    خب برنامه بریزید دیگه....
    پاسخ:
    سلام
    خودم فکر میکنم از وقتی از قرآن و جلسات قرآنی دور شدم، شروع درخودماندگی بود
    واقعیتش اینه که ساعاتی که برنامه ریزیش دست خودمه خیلی کمه، و عجیب هم به نظرم بی برکته
    شما فکر کن روز من تقریبا از اذان مغرب شروع میشه و ساعت 9 الی 10 که دردونه میخابه و اصولا من هم کنارش بیهوش میشم تمامه و توی این چندساعت باید به درس و مدرسه دردونه برسم، کمبودهای صبح تا بعدازظهرشو جبران کنم، ناهار و شام درست کنم، به امورات خونه برسم، هرازگاهی به اطرافیان سر بزنم و...
    البته همکاران من توی ساعات اداری همه کاری میکنن، درس میخونن، کتاب مطالعه میکنند، ورزش میکنند و ...
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    ورزش و مسافرت برا ایجاد شوک بد نیست

    ولی ارتباط با دوستای قدیمی و اثرگذار هم میتونه آدمو مدتی شارژ کنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">