منه ی من!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۲/۰۲/۰۹
    722
  • ۰۲/۰۱/۳۰
    721
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    720
  • ۰۱/۱۲/۰۷
    719
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    718
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    717
  • ۰۱/۰۳/۲۹
    716
  • ۰۱/۰۳/۰۹
    715
  • ۰۱/۰۲/۱۱
    714
  • ۰۱/۰۱/۳۱
    713
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۰، ۱۳:۲۱ - دچارِ فیش‌نگار
    :)

646

يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۵ ق.ظ

با اینکه من به حجاب دردونه تا حد ممکن گیر نمیدم، ولی با گرم شدن هوا چندباری ازش شنیدم که من به تکلیف برسم بخوام باحجاب باشم گرمم میشه..

دیشب مثلا خواستم براش توضیح بدم، میگم: تو منو خیلی دوست داری؟

-آره

میدونی که منم خیلی دوستت دارم؟

-آره

وقتی ازت یه کاری رو بخوام چون هم دوستم داری هم من دوستت دارم اون کار رو انجام میدی، با اینکه ممکن اذیت بشی یا سختت باشه و ..

-خب آره

میدونی که خدا ما رو خیلی دوست داره، ماهم خیلی دوستش داریم، نه؟

-آره

(من خوشحال از اینکه دارم به نتیجه گیری دلخواهم میرسم که دردونه میگه:)

-خـُـــــــــــــب اصل مطلبو بگوووووو


منم گفتم دیگه، اصل مطلبو:)


+گویا زیاد برای دهه نودی نمیشه مقدمه چینی کرد:)))))

  • مک بس

نظرات  (۲)

  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام


    بازم خوبه تا همین جا همراهی کرده


    حالا عظل ما برعکسه

    تو خونه هم با چادره! آخرش دیروز دعواش کردم یه کوچولو

    تیریپ بازی ور میداره و همونی بازی و خاله بازی
    بعد از کله صبح تا آخر شب تو نقشش میمونه :))))

    همینجوری با چادر و مقنعه و بچه بغل تو خونه میگرده^_^


    بعدم که بهش اعتراض کردم میگه بابا نمیبینی این همه نامحرمو اینجا تو مهمونی؟!!!!
    پاسخ:
    سلام
    یه سنی اینطوری هست و یه دوره هایی ما هم از این ماجراها داشتیم، مثلا زمانی که اولین چادر مشکیش رو هدیه تولد ازم گرفت،یا هر سری که روسری جدید میخره و ..
    ما دردونه در نوسان بوده توی این سالها گاهی چادر و مقنعه و کلاه و ساق و ... گاهی هم هیچ کدوم،البته هیچ وقت سطح پوشش بیرون خونه بیشتر از کوتاه بودن آستین لباسش نبوده
    کامنت شما مثال بارز تاثیر محیط بر تربیته:)

    +خدا حفظشون کنه براتون
    دختر ندارم و نمیدونم چه کار میکنم. ولی به تجربه دریافتم دختربچه‌هایی که در هفت هشت سالگی با حجاب نبودن، حجابهاشون تا ابد نصفه نیمه می‌مونه. من الآن به خانمهای نامحرم میگم با پسرک روبوسی نکنن. یا بغلش نکنن. با اینکه پسرک اهل این حرفها نیست الحمدلله و سرش به کار خودشه ولی مایلم که خانمها جلوش پوشیده باشن. البته در حد متعارف دیگه. نه حجاب کامل. حتی برای اون حد متعارف به خواهرم هم گه محرمشه، تذکر میدم. که با لباسهای پوشیده‌تری بیاد خونه‌مون.
    نمیخوام حکم کلی در مورد چیزی بدم ولی خواستم بگم کم کم شروع کنی خوبه. خیلی هم ساده نگاه نکن به ماجرا.

    پاسخ:
    قبول دارم مجاب کردن نسل امروزی به حجاب کار ساده ای نیست
    من از همون اول هم به دردونه هیچ وقت لباس باز بیرون خونه نپوشوندم، مثلا دردونه تجربه پوشیدن سارافون کوتاه یا بدون بلوز زیر  بیرون خونه نداره و ...
    این روزها هم که حساس تر شده بهش میگم توی خونه میتونی با شلوارک یا لباس هایی که دوست داره ( البته نه زیاد باز به احترام باباش) بپوشی ولی بیرون خونه نه. شکرخدا هم خانواده خودم و هم خانواده اقای همسر هم اهل مراعات هستند.
    انواع چادر و روسری و مقنعه و ..داره، ولی هیچ وقت مجبورش نکردم که بپوشه، هروقت خواسته استقبال کردم و بعضی جاها هم پیشنهاد دادم، منظورم هم از گیر دادن، گیرهایی بود که مامانم میده که قبلا هم گفتم که مثلا دردونه حتی دوسال پیش هم اگر با روسری بود مامانم میگفت نه چادر بپوشه حتما، یامثلا با چادر بود میگفت جوراب بپوشه حتما و ... که من مطمئنم خیلی از حساسیت های این روزهای دردونه بخاطر همون سخت گیری هاست:(

    + دردونه هنوز هفت سالش نشده، و من بیشتر از دوسال فرصت دارم که حدود حجاب رو براش جا بیاندازم، چون کلیتش رو میدونه،ولی باید بیشتر تحقیق کنم شاید زیاد ساده نگاه کردم به ماجرا:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">